Stadionin sopimus Finnairin nimen käyttämisestä perustui kymmenen vuoden sopimukseen. Tuon kauden aikana stadionilla ehti sattua ja tapahtua, ja sponsorin nimi loi uudelle stadionille korkean arvostetun aseman ja toisaalta vahvisti paljon rakastetun kansallisen lentoyhtiön näkyvyyttä urheilukansan mielissä. Sopimuskauden päättyttyä stadion koki kuitenkin nimenmuutoksen, kun uuden sponsorin mukainen kutsuma- ja markkinointinimi astui voimaan. Internetin verkkonimi ja verkkosivut uudistuivat uuden sopimuksen myötä, ja asiakkaat siirtyivät käyttämään uusia uljaita verkkopalveluita koko stadionin eduksi ja iloksi.

Urheilutapahtumien vakio- ja suurkäyttäjien keskuudessa yllättäen tapahtuva hallin nimen muuttaminen voi luonnollisesti aiheuttaa hämmennystä, mutta tiettävästi stadionin käyttöaste tai taloudelliset tunnusluvut eivät ole tästä suunnitellusta tapahtumasta paljoa hätkähtäneet.

Sponsorinimeen liittyen on hyvä panna merkille muut vastaavat sponsorinimiprojektit, joista ehkä ensimmäisenä helsinkiläisten mieleen painui Hartwall Areena. Hartwall_areena,_HelsinkiSittemmin rakennelmia ja kokoontumisnimiä on nimetty yritysten tai kansallistesti rakastetujen merkkihenkilöiden (esim. Aalto Yliopisto) mukaan, mutta Helsingin uuden stadionin käyttämä sponsorointiin perustuva ajoittainen nimenvaihto lienee ainutlaatuinen jossei nyt maailmassa niin ainakin Helsingissä.

Toisaalta noin 7-10 vuoden sykleissä identiteetin uudistaminen on arkipäivää yritykselle kuin yritykselle ja toki kanta-asiakkaat löytävät urheilustadionin uudellakin nimellä. Sponsorisopimukset ovat kautta vuosien taanneet yrityksille erityiskohtelua, heidän nimellään varusteltuja neuvotteluhuoneita, tuoleja tai muuta jännittävää, mutta kokonaisen talon tai rakennelman vaihtuva nimeäminen yksittäisen yrityksen mukaan lienee ainutlaatuinen strateginen valinta.

Stadion on kuitenkin saavuttanut vakiintuneen aseman ihmisten mielissä, ja siihen liitetty yrityksen sponsorisopimus vastaanotettu ilmeisen tyytyväisenä ja vailla suurempaa protestiliikettä. Urheilukansa rakastaa kansallisia sävelmiä, ja tähän sopi aikoinaan, vuosina 2000-2010 hyvin lentoyhtiön brändi, joka on tunnettu paitsi vakavaraisuudestaan myös kansallisaatteen ja instituuttien puolustamisesta ja tukemisesta.

Ainutlaatuinen sponsorisopimuskausi jääkin varmasti historiaan ja tullaan nostamaan oppikouluesimerkkinä nuorille innokkaille yrittäjäsukupolville. Taustalla vaikuttivat kuitenkin suuret ja nimekkäät johtohahmot, ja radikaali ulostulo markkinoinnin saralla takasi että heidän ja uusien nimien päätyminen historian kirjoihin oli koristeltu hurraahuudoiin. Brändien rakentamisen takana ollut ammattilaistiimi sai varmasti sulan hattuunsa tästä mahtavasta projektista. Kymmenestä seitsemään vuoteen on hyvä sykli yritysmaailmassa ja stadion onnistui menestyksellä siirrossa seuraavan sponsorinimen alaisuuteen.